Martnasstand på Dampskipsbrygga

Du finner oss som vanlig på Dampskipsbrygga fra torsdag 26. februar under Marsimartnan. I år har vi et samarbeid med biblioteket og fotomuseet Levanger Museum.
Vi selger bøker og lodder ut tre flotte fotografier. Ellers prater vi lokalhistorie, tar i mot tips om smått og stort og kan ordne medlemskap for de som ønsker det.

Velkommen!

Tre folkelige arenaer…

MmartnanLbibliotek
Det kan diskuteres om hva som kom fLmuseumørst; – ordet eller bildet. Du kjenner sikkert uttrykket «et bilde sier mer enn tusen ord»? Klisjé eller ikke – men det er noe i det. Tre viktige byggeklosser som formidler lokal historie på en interessant måte for innbyggerne i Levanger kommune. Meininga er at publikum her kan få hjelp, og at biblioteket, fotomuseet og historielaget står som garantister for dette.

På Levanger har vi et folkebibliotek med røtter tilbake til midten av 1800-tallet. Et historielag som ble stiftet i 1977 og Levanger Museum, som i dag forvalter en stor fotoskatt etter ulike fotografer. For de fleste er vel Bjerkan og Renbjør kjente navn.

Et godt samarbeid stimulerer til økt frivillig deltakelse og faglig kunnskapsdeling – og kan styrke stoltheten omkring Trehusbyen og distriktet ellers.
011
Randi Berget fra historielaget solgte lokalhistoriske bøker og lodder på tre flotte fotos fra fotomuseet Levanger Museum.  Det satte folk pris på, og det var godt frammøte alle tre dagene.

Randi hadde med seg kamera og fikk innimellom alt knipset noen blinkskudd!

DSC_0208 DSC_0207 DSC_0205